mandag 2. februar 2009

Guds kjærlighet

Hvor god Gud er!
det er så godt å vite at mens andre jager etter mer hele tiden, mer til å fylle sitt liv med, mer materiell rikdom, mer populæritet osv., har jeg nok med en ting.. EN ting, og det er Gud! Jeg trenger aldri mer for i Ham har jeg alt.
Jeg satt i bilen hjem fra fjellet igår og helt uten at jeg var klar for det kjente jeg plutselig at Gud var der. Det føltes som om jeg var pakket inn i et teppe av Hans kjærlighet. Som om Han sa: "Nå vil jeg vise deg at jeg elsker deg, så bare gled deg og slapp av i mitt nærvær".
Dette er for ALLE folkens. Jesus vil så gjerne vise akkuart deg at Han er her for deg. At når alle andre forkaster deg er Han her for deg og Han elsker deg uansett hvem du er eller hvor tragiske ting du har gjort. Vi mennesker er syndere, og som Ordet sier tåler ikke Gud synd, men Han tåler og Han rett og slett elsker mennesker så høyt at Han sendte Jesus for å ta all vår synd på seg så Han kunne være med oss.
Det er ikke mer å stresse med enn å med et ærlig og oppriktig hjerte si: "Her er jeg Gud, vis meg hvor mye du elsker meg", og jeg tror du vil merke det etter ikke for lang tid.

En nydelig sang til deg om Guds kjærlighet:
http://www.youtube.com/watch?v=Chx6s3qXKt4&feature=related

Ha en herlig dag!

3 kommentarer:

Christian sa...

Slutt å vær så naiv. Les litt om "placebo" og "hypno psychology", der har du svaret ditt :-)

Anders W. Ellingsen sa...

Veien, livet, og sannheten er svaret. Det fordrer noe av oss å være en troende. Men belønningen er fred i dette livet og i det neste.

INVITASJON

Ta en titt på bloggen min!
Du må tro at den er fin.
Dikt jeg skriver - livet om.
Kom og voks ved blikk og dom!

Mie fra Mies Mirakler sa...

For en fin liten blogg, men lenge siden siste oppdatering ;)